Sløret billede af person ved skærm

Ofte stillede spørgsmål

'Hvem er Johanne?'

Når du får svar fra skrivdet.dk, er det altid underskrevet af Johanne, som er et fælles navn, alle rådgiverne benytter. Det er altså ikke nødvendigvis den samme rådgiver der svarer dig hver gang.

Din henvendelse bliver besvaret af en frivillig rådgiver, som har tavshedspligt. Alle rådgiverne har gennemgået et særligt uddannelsesforløb i selvmordsforebyggelse samt rådgivning på nettet.

'Får jeg svar med det samme?'

skrivdet.dk er ikke en chat, men en netrådgivning. Vi giver dig svar hurtigst muligt og indenfor max en uge.

'Kan Johanne se, hvad jeg tidligere har skrevet?'

Ja, men først når du skriver tilbage til os. Du kan ligeledes se hele korrespondancen, når du er logget ind.

'Må jeg skrive, selvom jeg ikke har selvmordstanker?'

Ja, men vi vil altid spørge til om du har selvmordstanker.

'Hvad betyder det, når jeg ikke kan oprette en profil?'

Hvis du forsøger at oprette dig som bruger på skrivdet.dk, og får beskeden at du lige nu ikke kan oprette et bruger-login, skyldes det for mange henvendelser, som gør at vi ikke kan følge med og overholde svartiden. I disse tilfælde vil du blive henvist til telefonrådgivningen.

'Hvorfor kan jeg ikke logge på min profil?'

Hvis din brugerprofil ikke har været aktiv i et år, vil den automatisk blive slettet. Hvis du igen skulle få brug for rådgivning kan du altid oprette en ny brugerprofil. Du vil dog ikke have adgang til tidligere korrespondancer.

'Min henvendelse bliver slettet, når jeg vil sende den af sted. Hvordan kan det være?'

Det kan skyldes, at du har været logget på systemet for længe. Som det er nu, bliver man autologget ud efter ca. 5 timer. Autologout er blandt andet en sikkerhed for dig som bruger, så uvedkommende ikke får adgang til systemer.

'Er jeg helt anonym?'

Du er 100 % anonym, og vi registrerer ikke din IP- eller mailadresse.

'Hvad gør jeg hvis jeg har brug for akut hjælp?'

skrivdet.dk egner sig ikke til akutte henvendelser. Hvis du er så selvmordstruet, at du har brug for akut hjælp, skal du enten ringe til vores telefonrådgivning på 70 201 201, som har åben alle dage mellem 11-05, eller du skal kontakte nærmeste psykiatriske skadestue.

Hvis du har gjort skade på dig selv, skal du ringe 112.

Postbox 1157 - 1010 København K - 3332 1119
Følg os
  • Grafik med facebook ikon
  • Grafik med instagram ikon
  • Grafik med linkedin ikon