Rådgivning på Livslinien
Hvis du er i krise eller har tanker om selvmord, så sig det til nogen.
- Du kan kontakte Livsliniens telefonrådgivning, 70 201 201 alle årets dage fra kl. 11-05
- Du kan skrive til Livsliniens mailrådgivning skrivdet.dk. Vi giver dig svar hurtigst muligt og indenfor max tre dage. Du har mulighed for at skrive til os op til seks gange
- Du kan kontakte Livsliniens chatrådgivning mandag, tirsdag, onsdag og torsdag kl. 17-21 samt lørdag og søndag kl. 13-17
- Du kan benytte Livsliniens selvhjælpsprogram, SOS, der er rettet mod at hjælpe personer med selvmordstanker
Du er altid anonym, når du kontakter Livsliniens rådgivning.
De fleste mennesker har perioder, hvor livet eller en situation opleves som så svær, at de ikke kan magte den alene. For nogen fører krisen til selvmordstanker og uden hjælp måske til selvmordsforsøg og selvmord.
Derfor er det afgørende, at du får fortalt et andet menneske, at du har det svært, så du kan få den hjælp og støtte, du har brug for. På Livslinien er vi vant til at tale om selvmord og selvmordstanker, og vi vil meget gerne tale med dig.
Du kan også kontakte Livslinien, hvis du er pårørende eller efterladt til selvmord.
Der kan i perioder være travlt på rådgivningen, hvor det kan være svært at komme igennem. Er du akut selvmordstruet, skal du kontakte 112.
Livsliniens holdning til selvmord
Livslinien har forståelse for, at selvmord kan opleves som en udvej men vil til enhver tid hjælpe til at se andre muligheder.
Privatlivspolitik
Du kan her læse om, hvordan Livslinien behandler dine personoplysninger.
Har du spørgsmål til privatlivspolitikken, er du meget velkommen til at kontakte os.
Læs vores generelle privatlivspolitikken her.
Læs privatlivspolitik for brugere af Livsliniens rådgivning her.