Sløret billede af person ved skærm

skrivdet.dk - Livsliniens netrådgivning

Log ind på Livsliniens netrådgivning her 

skrivdet.dk er Livsliniens netrådgivning, hvor selvmordstruede, pårørende eller efterladte kan modtage rådgivning gennem mailudveksling.

Du kan skrive til skrivdet.dk op til seks gange, hvis du har behov for det. Hele korrespondancen mellem dig og rådgiveren kan du evt. vende tilbage til, hvis du har lyst til at læse den flere gange. Vi bestræber os på, at besvare alle henvendelser inden for 1-3 dage.

Skriftlig rådgivning

På skrivdet.dk kan du skrive, når du har behov for det og lyst til det. Du kan gemme dine spørgsmål og svar, så du kan tage dem frem igen på et andet tidspunkt. På den måde kan du også holde dig selv fast på de ting, du måske skal arbejde med og samtidig eventuelt se, hvilken udvikling du har været igennem i den tid, hvor du har skrevet. Rådgivning over nettet kan bruges til at få råd, støtte og vejledning og kan ikke sidestilles med et behandlingstilbud eller ses som et terapiforløb.

Akut brug for hjælp

skrivdet.dk er pga. svartiden ikke egnet, hvis du har brug for akut hjælp. Du kan ringe til Livsliniens Telefonrådgivning på 70 201 201 alle dage mellem 11 og 04, hvis du har behov for hjælp hurtigt. Ved akut brug for hjælp skal du ringe til din egen læge, lægevagten eller til alarmcentralen på 112.

Brugerprofil på skrivdet.dk

For at modtage rådgivning på skrivdet.dk skal du oprette dig med et brugernavn og et password. Det er kun dig og rådgiveren der kan læse din mail og svaret. Når du er logget ind, kan du se hele korrespondancen mellem dig og rådgiveren.

I menuen ”indstillinger” har du mulighed for at skrive din mailadresse, så sender vi dig en mail, når rådgiveren har svaret dig. 
Du har også mulighed for at slette din brugerprofil, når du har fået den hjælp og rådgivning, du har brug for. Du vil nu ikke længere have adgang til din korrespondance, og alt i din profil slettes.

Hvis du ikke har brugt skrivdet.dk indenfor de seneste 12 måneder, vil din brugerprofil automatisk blive slettet. Du vil dog altid kunne oprette dig med et nyt brugernavn og password.

Hvem er Johanne?

Når du modtager et svar, er det altid underskrevet af Johanne, som er et fælles navn, alle rådgiverne benytter.

Din henvendelse bliver besvaret af en frivillig rådgiver, som har tavshedspligt. Alle rådgiverne har gennemgået et særligt uddannelsesforløb i rådgivning på nettet.

Postbox 1157 - 1010 København K - 3332 1119
Følg os
  • Grafik med facebook ikon
  • Grafik med instagram ikon
  • Grafik med linkedin ikon

www.livslinien.dk bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere og giver info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. www.livslinien.dk bruger primært cookies til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. --